Programy i projekty


Znalezione obrazy dla zapytania DZIECKO CZYTA

"Dziecko jest pergaminem szczelnie zapisanym
drobnymi hieroglifami, których część tylko zdołasz
odczytać, a niektóre potrafisz wytrzeć
lub tylko zakreślić i własną wypełnić treścią."
 
Janusz Korczak - "Jak kochać dziecko"

 


Program wychowawczo- dydaktyczny Przedszkola nr 95 z Oddziałami Integracyjnymi zakłada bardzo dobre przygotowanie dzieci do edukacji szkolnej, uwzględnia pełny rozwój małego dziecka: intelektualny, fizyczny, społeczny i twórczy.

I. Program wychowania przedszkolnego, który obowiązuje w naszym przedszkolu w roku 2018/2019 : „WOKÓŁ PRZEDSZKOLA” Małgorzaty Kwaśniewskiej, Joanny Lendzion i Wiesławy Żaba-Żabińskiej wyd. MAC.

Program edukacji przedszkolnej "Wokół przedszkola" oparty jest na warstwicowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego. Wykazuje całkowitą zgodność proponowanych treści z zawartym w podstawie programowej wykazem kompetencji. Uwzględnia 5 warstw rozwoju człowieka: biologiczną, psychologiczną, socjologiczną, kulturologiczną i duchową. Główne idee edukacyjne programu to: holizm, integracja i podmiotowość. 

 

II. Program DAR ZABAWY 

Program Dar Zabawy powstał z troski o naturalny rozwój dziecka, o przywrócenie wartości zabawie, zabawkom i całej istocie dzieciństwa. Program uwzględnia założenia teoretyczne koncepcji Friedricha Froebla. Szczególny nacisk położony jest na aktywność zabawową w procesie poznawania przez dziecko świata.  Zabawa, będąca wrodzoną potrzebą,  według niemieckiego pedagoga, jest główną formą aktywności dziecka i nie powinna być kierowana przez nauczyciela ani ograniczana, a bardzo dyskretnie i rozsądnie nadzorowana. Dzieci powinny czuć się bezpieczne fizycznie i psychicznie. 

Koncepcja aktywności oparta jest na działaniach dzieci w sali przedszkolnej, a także poza nią. Niezwykle ważną rolę stanowi kontakt z materiałami, których dostarcza przyroda, zwanymi darami natury, bogactwami przyrody, darami ziemi oraz wykorzystanie materiałów dydaktycznych  i pomocy edukacyjnych stworzonych przez dorosłego dla dziecka. 

Najważniejszą częścią programu Dar Zabawy są zabawy edukacyjne, których zadaniem jest podkreślenie wspólnoty dorosłych i dzieci oraz wykorzystanie do tych zabaw tzw. darów, czyli przedmiotów, które w pełni służą rozwojowi dziecka. 

 

III. "DZIECIĘCA MATEMATYKA" Edyta Gruszczyk- Kolczyńska, Ewa Zielińska
 
Cele realizowane przy realizacji tej metody:
-   Indywidualizacja procesu edukacji matematycznej (rozwijanie uzdolnień,przyspieszanie tempa rozwoju dzieci lub wyrównywanie  deficytów rozwojowych).
-   Dostosowanie do rzeczywistych możliwości dziecka.
-   Przygotowanie do sukcesów w nauce szkolnej.
 
O AUTORACH:
Prof. dr hab. EDYTA GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKA jest kierownikiem Katedry Wspomagania Rozwoju i Edukacji Dzieci w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie. Jest autorką wielu publikacji poświęconych niepowodzeniom szkolnym dzieci oraz skutecznych narzędzi diagnozowania dzieci z poważnymi zaburzeniami rozwojowymi. Od wielu lat wprowadza swój autorski program wspomagania rozwoju dzieci i ich uzdolnień matematycznych w przedszkolach eksperymentalnych na terenie całej Polski. We współpracy z Ewą Zielińską opublikowała cykl książek pt. „Dziecięca matematyka”, poświęconych m.in. edukacji matematycznej dzieci.

 
PROJEKTY/ PROGRAMY naszych nauczycielek:

 
1.
Program wychowawczo-profilaktyczny placówki

2. Program adaptacyjny

3. "Nasz kraj i Europa"- program edukacji patriotycznej i europejskiej

4. "Muzyka otwiera nam świat" - program edukacji muzycznej

5. "Komputerowy Dwór Króla Maciusia I" - projekt z zakresu edukacji informatycznej

6. "A gdy przyjdą chwile złe, powiedz o tym, nie martw się" -program edukacji emocjonalnej

7. "Logopedyczne grymasy" - program profilaktyki logopedycznej

8. "Z Kulturą na Ty" - program edukacji kulturalnej

9. "Zdrowy przedszkolak" - program edukacji zdrowotnej

10. "Z przyrodą za pan brat. Zabawy badawcze" - program edukacji ekologicznej

11. Program zajęć wspierających rozwój aktywności twórczej poprzez działalność plastyczną z elementami sensoplastyki


W przedszkolu realizowany jest także projekt "Rozwijajmy skrzydła zabawa i edukacja bez barier"
w ramach którego na terenie placówki działają kluby:
 
- KLUB MAŁEGO KUCHARZA
- KLUB MAŁEGO ARTYSTY
- KLUB MAŁEGO INFORMATYKA
- KLUB PODRÓŻNIKA
- KLUB ODKRYWCY.

 

Kontakt

Przedszkole nr 95
z Oddziałami Integracyjnymi
im. Króla Maciusia I

ul. T. Korzona 2
03-571 Warszawa


tel: 22 679 08 08


e-mail:

p95@edu.um.warszawa.pl

 

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.